
Όπου φύγει – φύγει από τα μεγάλα αστικά κέντρα για τις διακοπές του Πάσχα και αφού επέστρεψαν οι εκδρομείς, εντοπίζεται πλέον νέο κύμα φυγής. Όπου φύγει – φύγει το προσωπικό των καταστημάτων εστίασης των αστικών κέντρων για τα νησιά αλλά και διεθνείς ταξιδιωτικούς προορισμούς.
«Του φευγάτου η μάνα, δεν έκλαψε ποτέ», λέει ο σοφός λαός. Μπορεί να μην κλαίει η μάνα, «κλαίνε» όμως οι επιχειρηματίες της εστίασης που βλέπουν το προσωπικό τους να τραβά για άλλες πολιτείες.
Αν μέχρι σήμερα είχαμε κάθε σεζόν να ανταγωνιστούμε για το προσωπικό, τους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, πλέον, στην παγκοσμιοποιημένη εποχή που ζούμε, το ελληνικό δυναμικό της εστίασης μεταναστεύει για τη σεζόν και σε διεθνείς τουριστικούς προορισμούς.
Από τη μία λοιπόν δεν υπάρχει προσωπικό στην εστίαση και από την άλλη αυτό που έχουμε μας εγκαταλείπει για σεζόν. Ο πληθωρισμός τρέχει, τα έξοδα έχουν πολλαπλασιαστεί, το ελαιόλαδο θα ανέβει κι άλλο και ο λογαριασμός του ρεύματος στο τέλος του μήνα πλησιάζει απειλητικά. Όλα αυτά συνθέτουν την τέλεια καταιγίδα για τα καταστήματα εστίασης.
Πολλοί βλέποντας τα έξοδα να ανεβαίνουν κατακόρυφα, καταφεύγουν στην αύξηση των τιμών. Κάποιοι λίγοι διστάζουν, φοβούμενοι ότι θα χάσουν τους πελάτες που τους προτιμούν. Η μετακύλιση του κόστους στον καταναλωτή, δεν είναι λύση που θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα. Ο μέσος καταναλωτής ήδη πιέζεται από την αύξηση του κόστους ζωής. Μοιραία κάποια στιγμή τα πρώτα έξοδα που θα σταματήσει να κάνει θα είναι το φαγητό και ο καφές έξω.
Τολμώ να κάνω μια πρόβλεψη σήμερα και να σου επιστήσω την προσοχή. Τον Δεκέμβριο που όλοι μας θα κάνουμε ταμείο, θα διαπιστώσουμε πως τα πράγματα θα είναι χειρότερα από όσο τα περιμέναμε. Ο τουρισμός θα σπάσει κάθε ρεκόρ φέτος για την Ελλάδα και η τουριστική σεζόν θα είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά. Κερδισμένοι θα είναι οι τουριστικοί πράκτορες, οι ξενοδόχοι, τα Airbnb, οι μεταφορείς, οι πετρελαιάδες, το κράτος και τα σούπερ μάρκετ. Ειδικά τα σούπερ και μίνι μάρκετ.
Λίγα καταστήματα εστίασης θα είναι πολύ κερδισμένα και αυτά θα είναι στους πολύ δημοφιλείς προορισμούς, εκείνα που είναι γνωστά ή το πόστο τους «δεν παίζεται». Το καμπανάκι χτύπησε και ο αγώνας άρχισε.
Δύο λύσεις υπάρχουν για να είμαστε από τους κερδισμένους τον Δεκέμβρη. Η μία είναι να μειώσουμε τα έξοδα και η άλλη να αυξήσουμε τα έσοδα. Το ιδανικό είναι να πετύχουμε και τα δύο. Όσοι το καταφέρουν θα είναι στην πλευρά των νικητών.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να δράσουμε και να δράσουμε τώρα. «Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» και εμείς της εστίασης ξέρουμε καλά από μαγειρική.
Οι τρόποι για να μειώσεις τα έξοδα είναι συγκεκριμένοι και τους έχω αναλύσει αρκετά στο βιβλίο. Ειδικά για το κόστος του προσωπικού, από την στιγμή που διαβάζεις τα emails μου, γνωρίζεις τον τρόπο και δεν υπάρχουν δικαιολογίες (αν είναι το πρώτο email που διαβάζεις, ρίξε μια ματιά εδώ και αν χρειάζεσαι παραπάνω λεπτομέρειες απάντησε μου σε αυτό το email.)
Για να αυξήσεις τα έσοδα και να κάνεις τη διαφορά στο ταμείο σου φέτος, θα πρέπει να κάνεις τρία πράγματα: Διαφήμιση, Διαφήμιση, Διαφήμιση.