Συζητούσα τις προάλλες με έναν φίλο σχετικά με το τι κάνει ένα κατάστημα πετυχημένο. Η συζήτησή μας αφορούσε τους θεμελιώδεις λόγους που μπορούν να ισχύουν για όλα τα καταστήματα ανεξαρτήτου μενού, τιμών, ποιότητας και ονόματος.
 Αρχικά να τονίσω το ότι επιχειρούμε δεν σημαίνει ότι θα πετύχουμε κιόλας. Κανείς δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο με την επιτυχία. Ειδικά στον δικό μας τομέα, όπως πολύ καλά γνωρίζεις, είναι πολύ υψηλά τα ποσοστά αποτυχίας. Τα εστιατόρια ειδικά, απογειώνουν τον εν λόγω δείκτη σε ποσοστά που σε κάνουν να αναρωτιέσαι για ποιον λόγο ένας λογικός άνθρωπος να θελήσει να ανοίξει ένα εστιατόριο.

 Η αποτυχία δεν είναι απαραίτητα κακή, αρκεί να αποτυγχάνουμε γρήγορα και να μαθαίνουμε ακόμη γρηγορότερα.

Για ποιον λόγο λοιπόν κάποιες επιχειρήσεις πετυχαίνουν ενώ άλλες είναι καταδικασμένες να αποτύχουν;    

 Οι τρεις βασικοί λόγοι που έχω καταλήξει για οποιοδήποτε κατάστημα, έπειτα από πολλά χρόνια στο επιχειρείν και ατελείωτες συζητήσεις με ανθρώπους της εστίασης, είναι οι παρακάτω:  

 Ο πρώτος είναι η έλλειψη μετρητών, για να καλύψεις την πρώτη περίοδο λειτουργίας ή κάποια περίοδο που δεν θα πάνε τα πράγματα όπως τα υπολογίζεις. Πολλά καταστήματα, έχοντας κάνει λάθος τον προϋπολογισμό, ανοίγουν με τα χρήματα να έχουν τελειώσει στο ταμείο. Έτσι δεν μπορούν να στηρίξουν τις αγορές στους προμηθευτές, το προσωπικό τους ή τη διαφήμιση που χρειάζονται τουλάχιστον για τους πρώτους δώδεκα μήνες λειτουργίας.

 Ο δεύτερος είναι το λάθος σημείο ή ο λάθος προσανατολισμός. Ακόμη και αν ένα κατάστημα είναι στην σωστή τοποθεσία και περνάει αρκετός κόσμος από την περιοχή, το κακό «στήσιμο» ή η δυσκολία στην προσπέλαση, είναι ένας από τους μη φανερούς λόγους που μπορεί να αποτύχει ένα κατάστημα και να αναρωτιέσαι τι γίνεται λάθος.

 Ο τρίτος είναι η απουσία διαφήμισης. Ειδικά τα καινούρια καταστήματα θα πρέπει να πλασαριστούν άμεσα στην αγορά και να μπορέσουν να αποκτήσουν το μερίδιο που τους αναλογεί. Διαφήμιση έχει ανάγκη ακόμη και ένα κατάστημα που είναι σε τουριστικό μέρος. Ακόμη και αν απευθύνεται σε νέους πελάτες κάθε ημέρα. Η εικόνα του γεμάτου μαγαζιού ή ένας «κράχτης» είναι και αυτά διαφήμιση.    

 Εσένα ποια είναι η γνώμη σου για την αποτυχία των καταστημάτων εστίασης;