
Ο Ιούλιος μπήκε και ο περισσότερος κόσμος μετράει αντίστροφα για την καλοκαιρινή άδειες του Αυγούστου. Οι εργαζόμενοι που ξένοιαστοι θα εκδράμουν σε όλη τη χώρα, αποτελούν πιθανούς πελάτες για όσους διατηρούν τουριστικές επιχειρήσεις ή πονοκέφαλο για εμάς που διατηρούμε καταστήματα στα πέριξ της δουλειάς τους.
Μαζί με τον Ιούλιο ήρθε και ένα μέτρο που το περιμέναμε καιρό, αλλά όπως συνήθως είχαμε την κρυφή ελπίδα να αναβληθεί για ακόμη μια φορά. Δεν ξέρω πόσοι είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό ή μας βρήκε ανοργάνωτους.
Αναφέρομαι στην επαναφορά του ΦΠΑ στο 24% στα σερβιριζόμενα ροφήματα. Μέσα σε όλα τα άλλα, έχουμε ακόμη ένα μέτρο που ανεβάζει το κόστος λειτουργίας μας. Από τη μία δεν μπορούμε να απορροφήσουμε το επιπλέον κόστος, δεδομένου ότι ο πληθωρισμός και η αύξηση στην ενέργεια μας έχει αυξήσει το κόστος κατακόρυφα. Από την άλλη ο καταναλωτής έχει νιώσεις τόσες αυξήσεις στο πετσί του, από το σούπερ μάρκετ μέχρι το ρεύμα και το τελευταίο που θέλει να δει είναι και μια επιπλέον αύξηση στον καφέ του.
Για εμένα θα πρέπει να προστατέψουμε τον πελάτη μας από μια ακόμη αύξηση, διότι όταν ακριβαίνουν όλα γύρω του, αυτό που θα κόψει πρώτα είναι ο καφές έξω. Έτσι μελλοντικά, θα πάθουμε μεγαλύτερη ζημιά.
Σε καμία περίπτωση ομως δεν ισχυρίζομαι πως ο επιχειρηματίας θα πρέπει να είναι για ακόμη μια φορά το κορόιδο και να πληρώνει κάθε πιθανό και απίθανο κόστος για να λειτουργήσει σωστά και με κέρδος την επιχείρηση του.
«Άρα, τι μας λες;», θα μου πεις. «Πώς θα γίνει την αύξηση του κόστους να μην την πληρώσει ούτε ο πελάτης, ούτε ο μαγαζάτορας;».
Και θα σου απαντήσω πως υπάρχει ο τρόπος. Και ο τρόπος είναι να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας, ώστε να μπορούμε να απορροφήσουμε την αύξηση του ΦΠΑ, χωρίς να επιβαρύνουμε τον πελάτη μας.
Στο βιβλίο μου σου έγραψα αναλυτικά τους τρόπους που μπορούμε να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας. Αν δεν το έχεις διαβάσει, κάνε το άμεσα. Και όχι, στο βιβλίο δε θα διαβάσεις πως να φοροαποφύγεις. Αυτός δεν είναι τρόπος και αν το κάνεις, σκέψου το διπλά. Όλοι κάποια στιγμή πιάνονται στη φάκα και δε θα θέλεις να λες στον ελεγκτή: «Έλα να με τελειώσεις» σαν τον γνωστό αοιδό που ελέγχεται.
Αφού λοιπόν στα ξεκαθάρισα, σου γράφω εδώ για έναν από τους τρόπους που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρίες στην εστίαση, για να μειώσουν δραματικά τα κόστη λειτουργίας τους. Ίσως να το έχεις δει στις μεγάλες αμερικάνικες αλυσίδες. Ο τρόπος δεν είναι άλλος από το να κάνουν τον πελάτη τους συμμέτοχο στην παραγγελία, ώστε να απασχολούν το λιγότερο δυνατό προσωπικό. Αν δεν το έχεις παρατηρήσει, ρίξε μια ματιά εδώ.
Τώρα, μπορείς και εσύ να έχεις την ίδια ακριβώς λειτουργία για το δικό σου κατάστημα και να μειώσεις κατακόρυφα τα έξοδα λειτουργίας. Και το καλύτερο, με ελάχιστα χρήματα σε σχέση με τις μεγάλες αλυσίδες.
Για εμένα είναι η καλύτερη λύση και θα αποτέλεσει μονόδρομο τα επόμενα χρόνια για όλα τα καταστήματα εστίασης. Μην χάνεις χρόνο! Βρες εδώ όλες τις πληροφορίες που σε ενδιαφέρουν.