
Εδώ και λίγες ημέρες καλωσορίσαμε την άνοιξη. Για τους περισσότερους επιχειρηματίες της εστίασης αυτή είναι μια εποχή προετοιμασίας για τη σεζόν που έρχεται. Εκτός και αν έχεις κατάστημα σε χειμερινό προορισμό, κοντά σε χιονοδρομικό κέντρο ή σε ορεινό χωριό, βρίσκεσαι στη φάση σχεδιασμού και προγραμματισμού.
Έχεις ξεκινήσει να συντηρείς τον χώρο σου ή να τον ανακαινίζεις, ώστε να είσαι έτοιμος για την περίοδο όπου ο πληθυσμός στην Ελλάδα και άρα οι πιθανοί σου πελάτες τετραπλασιάζονται!
Αναφέρομαι φυσικά στον τουρισμό, όπου την χρονιά που μας πέρασε μετρήθηκε πως επισκέφτηκαν την Ελλάδα 32 εκατομμύρια τουρίστες. Για σκέψου το. Ακόμη τρεις Ελλάδες μέσα στην Ελλάδα των 10,5 εκατομμυρίων κατοίκων. Για το 2024 υπολογίζεται αυτός ο αριθμός να αυξηθεί και να σπάσει κάθε ρεκόρ αφίξεων.
Η ανακαίνιση ή ανανέωση του καταστήματος είναι μια από τις διαδικασίες για τη νέα σεζόν. Πολύ πιθανώς να ψάχνεις νέο προσωπικό (τη λύση στο πρόβλημα αυτό στην έχω αναφέρει εκτενώς στο ebook) και να επανασχεδιάζεις το μενού σου. Σήμερα θα σταθώ στο μενού.
Για εμένα τα πράγματα είναι απλά. Στην εποχή της πληροφορίας, οι άνθρωποι καθημερινά κατακλύζονται μέσα από το κινητό τους και τα social media από χιλιάδες ασήμαντες πληροφορίες και «γνώσεις». Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει μάθει να μην σκέφτεται και ακόμη χειρότερα δυσκολεύεται να πάρει αποφάσεις, ειδικά όταν έχει διαθέσιμες δεκάδες επιλογές.
Το μενού κάθε επιτυχημένου, από άποψης κερδοφορίας, καταστήματος θα πρέπει να έχει το δυνατό λιγότερες επιλογές, βάσει της δυναμικότητας του και της παραγωγής του. Οι πελάτες «φωνάζουν»: «κάνε το μου απλό, μη με βάζεις να σκέφτομαι. Ήρθα στο μαγαζί σου για να χαλαρώσω.»
Ήρθε η ώρα να επανασχεδιάσεις το μενού σου με βάση το πώς κινούνται οι κωδικοί που διαθέτεις ήδη. Προσωπικά τα χωρίζω σε τρεις κατηγορίες. Τα ταχυκίνητα, τα βραδυκίνητα και τα ακίνητα. Στο βιβλίο γράφω αναλυτικά πως τα ξεχωρίζεις, πως κατατάσσονται και πως τα επιλέγεις για να καταλήξεις στο τελικό μενού υψηλής κερδοφορίας. Αν δεν το έχεις διαβάσει, κάνε το άμεσα!
Το μενού είναι ένα εργαλείο μάρκετιγκ και η ουσιαστική επαφή του καταστήματος σου, με τον πελάτη σου. Το έχεις σκεφτεί αυτό; Όταν είναι μόνος του και βλέπει το μενού σου, τι σκέφτεται για την επιχείρηση σου; Από τα προϊόντα που περιέχει, τις τιμές, το στήσιμο του καταλόγου, τον σχεδιασμό και την ποιότητα του. Είναι προσεγμένος ο κατάλογος σου με τη σωστή παρουσία ή χρησιμοποιείς τους ίδιους εκτυπωμένους καταλόγους τα τελευταία δέκα χρόνια, έτοιμοι να διαλυθούν στο χέρι του πελάτη;
Από την επαφή με το μενού, ο πελάτης βγάζει υποσυνείδητα συμπεράσματα και για τις υπόλοιπες λειτουργίες του καταστήματος. Θα πήγαινες σε πρώτο ραντεβού ατημέλητος και βρώμικος;
Για εσένα που έχεις εγγραφεί στη λίστα και έφτασες μέχρι το τέλος διαβάζοντας την άποψη μου για το μενού, σου έχω ένα δώρο. Για τους δέκα πρώτους που θα μου απαντήσουν σε αυτό το email πως ενδιαφέρονται, θα σχεδιάσω γραφιστικά το νέο τους μενού (όχι εγώ, είπαμε είμαι πολυτάλαντος, αλλά όχι τόσο, στους γραφίστες μας αναφέρομαι) για μόλις 49 ευρώ, τελική τιμή.
Έχω μόνο έναν όρο. Θα σχεδιάσουμε μενού και όχι τηλεφωνικό κατάλογο. Στόχος μου είναι να βοηθάω τους επιχειρηματίες να επιτύχουν και όχι να τους πάρω τα χρήματα. Αν θέλεις να επανασχεδιάσεις τον κατάλογο σου στοχεύοντας στην υψηλή κερδοφορία, απάντησε μου γρήγορα σε αυτό το email και πάρε την ανοιξιάτικη προσφορά μου!