Σήμερα θα σου γράψω για τον Γιάννη. Ο Γιάννης, ιδιοκτήτης ενός μικρού μπιστρό στο κέντρο της Αθήνας, παρακολουθεί καθημερινά τις αλλαγές στις συνήθειες των πελατών του. Οι νέες προκλήσεις στην εστίαση είναι εμφανείς: η συχνότητα των εξόδων για φαγητό μειώνεται, οι παραγγελίες περιορίζονται, και όλο και περισσότεροι επιλέγουν το delivery ή γρήγορο φαγητό, από το σπίτι. Με το κόστος των πρώτων υλών στα ύψη και τις δαπάνες των πελατών να αλλάζουν, ο Γιάννης συνειδητοποιεί πως πρέπει να βρει καινοτόμες λύσεις για να διατηρήσει ζωντανή την επιχείρησή του.

 Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία μπήκε για τα καλά στον κόσμο της εστίασης, με μία από τις σημαντικότερες και πιο πρακτικές καινοτομίες να είναι το ψηφιακό μενού με χρήση QR Code. Ο Γιάννης, όπως πολλοί άλλοι στον χώρο, είχε δει αυτήν την εξέλιξη ως κάτι περισσότερο από ένα μέσο για να μειώσει τα έξοδα εκτύπωσης καταλόγων. Έβλεπε σε αυτό την ευκαιρία να προσφέρει μια σύγχρονη και άμεση εμπειρία στους πελάτες του, καθώς και έναν πιο οικονομικό και οικολογικό τρόπο να ανανεώνει συχνά το μενού του, προσαρμοζόμενο στις ανάγκες τους.

 Ένα πρωινό, ενώ παρακολουθούσε τα νούμερα του, παρατήρησε ότι όσοι πελάτες χρησιμοποιούσαν το QR menu τείνουν να παραμένουν στο κατάστημα περισσότερο, να εξερευνούν περισσότερες επιλογές από το μενού και, σε πολλές περιπτώσεις, να παραγγέλνουν κάτι επιπλέον. Τα ψηφιακά μενού δεν προσφέρουν απλά ευκολία· βελτιώνουν και τη συνολική εμπειρία, συνδυάζοντας ταχύτητα, πληρότητα στις επιλογές, και άμεση ενημέρωση για προσφορές ή νέες γεύσεις.

 Με βάση τις νέες τάσεις στις δαπάνες των καταναλωτών, όπως αναδείχθηκαν στην πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές τείνουν πλέον να προτιμούν γρήγορες και οικονομικές λύσεις στο φαγητό. Από το 2009, η μέση ετήσια δαπάνη για πρόχειρο φαγητό έχει τριπλασιαστεί, ενώ η τάση αυτή ενισχύθηκε από την άνοδο του delivery, που πλέον προσφέρει περισσότερες επιλογές και ευκολία. Ο Γιάννης συνειδητοποίησε πως το QR menu δεν ήταν απλώς μία βολική επιλογή, αλλά μια λύση που ταίριαζε απόλυτα στις ανάγκες του σύγχρονου πελάτη, προσφέροντάς του επιλογές άμεσα, χωρίς αναμονή και το κυριότερο: μπορούσε να κάνει όσες αλλαγές θέλει, όποτε τις θέλει χωρίς να πληρώνει για γραφίστα και εκτυπώσεις κάθε φορά που θέλει να αλλάξει το μενού του.

 Ολοκληρώνοντας τη σκέψη του, ο Γιάννης αποφάσισε να επενδύσει πλήρως στο QR Code μενού και μας κάλεσε να δημιουργήσουμε ένα για το μαγαζί του.

 Μέσα σε λίγες εβδομάδες, παρατήρησε πως οι πελάτες ενθαρρύνονταν να εξερευνήσουν τις επιλογές του μπιστρό του, και η εμπειρία τους έγινε πιο εύκολη και άμεση. Όχι μόνο τους εξυπηρετούσε γρήγορα, αλλά κέρδιζε και τη συμπάθειά τους για το πόσο ενημερωμένο και ευέλικτο ήταν το μπιστρό του απέναντι στις αλλαγές της αγοράς.

 Σήμερα, ο Γιάννης είναι περήφανος για αυτή την κίνηση, που όχι μόνο τον βοήθησε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του 2024 αλλά και του πρόσφερε ένα σημαντικό προβάδισμα σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο.